Arkusze pozwalają między innymi na:
- tworzenie złożonych zestawień
- optymalizacje zadań i procesów
- generowanie analiz danych
- gromadzenie danych
- planowanie projektów
- zarzadzanie projektami
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- tworzenie grafik, wykresów, statystyk
- generowanie raportów i dokumentów
- tworzenie rozbudowanych dashboardów
- śledzenie procesów w firmie
- śledzenie finansów firmowych / osobistych
- wizualizacje danych
- planowanie i optymalizację zadań
Dodatkowo arkusze google z wykorzystaniem wewnętrznego języka skryptowego Apps Script dają bardzo szerokie możliwości integracji i synchronizacji z innymi usługami:
- formularzami (zbieranie informacji od Klientów / pracowników)
- kalendarzami
- mailem
- dyskiem google (zapisywanie, tworzenie katalogów, generowanie dokumentów)
- mapami google
Wszystkie powyższe usługi działają online, w chmurze, z możliwością udostępniania dokumentów oraz wspólnej, równoczesnej pracy na tych samych dokumentach.
Przykładowe wdrożenia:
</
// Arkusze kalkulacyjne:
- automatyzację zadań i procesów (workflow)
- automatyczne wysyłania e-maili na podstawie danych zawartych w arkuszu
- automatyzowanie codziennych / comiesięcznych zadań, jak np. generowanie raportów
- tworzenie przypomnień na podstawie określonych warunków wraz z wysyłką mailową
- automatyczne przypomnienia mailowe dla Klientów (np. brak wpłat)
- automatyczna informacja do działu / Klientów o zmianie statusu sprawy / projektu
- automatyczne tworzenie raportów
- automatyzacja procesów biznesowych: zamówień, fakturowania itp.